Projects

Enjoy Today houdt zich bezig met alles rondom eten en drinken. Dat bekent ook dat wij druk bezig zijn om samen met de studenten en medewerkers van de UvA & HvA een duurzame omgeving te creëren. Wij hopen hiermee een voorbeeld te zijn voor andere onderwijsinstellingen in Nederland. Benieuwd waar Enjoy Today allemaal mee bezig is? Bekijk de events, onderzoeken en campagnes hieronder.

Campagnes

Watertappunten neerzetten op campussen

Watertappunten neerzetten op campussen

Watertappunten neerzetten op campussenHome     Projects     Watertappunten neerzetten op campussenFacility services is bezig om watertappunten neer te zetten op de campussen. Hiermee willen we studenten stimuleren om kraanwater te drinken en niet water te kopen dat...

Lees meer
MeatlessMonday

MeatlessMonday

Een nieuwe campagne is de MeatlessMonday, bedacht door Tika. Ze wil mensen stimuleren om minder vlees te eten. Om daar een begin mee te maken starten wij met MeatlessMonday. Doe jij ook mee?

Lees meer

Kerstborrel

De eerste kerstborrel heeft plaatsgevonden. Hierin konden studenten en docenten van de HvA en UvA meedoen met een online escape room en pubquiz.

Campus Feed

Campus Feed was een idee dat al voor een lange tijd in de wacht stond, maar nu door twee stagiaires is uitgewerkt. Ze hebben een eerste opzet gemaakt waarin een reeks van meerdere video’s te zien is. Een kijkje achter de schermen interviews met medewerkers en partners van Enjoy Today over duurzaamheid en gezondheid.

Kledingparty

De kledingparty is een campagnes bedacht door Denise. Met deze campagnes willen we jullie aansporen om niet kleding meteen weg te gooien als je het niet meer draagt, maar om het te ruilen met iemand anders.

Social Media

Enjoy Today wilt graag actief zijn via social media. Ze willen dagelijks berichten en stories plaatsen op de platformen Instagram, Facebook en Linkedin. Ze wezen Pien van Leijden aan om dagelijks content te posten en het meer een geheel te maken. Kijk hieronder hoe ze dit heeft aangepakt.

Campagne duurzamer leven

Deze campagne is gestart door Renoeka Changoer, zij is de afgelopen tijd bezig geweest om op social media tips te geven over duurzaamheid.

Onderzoeken

Hoe kan het koopgedrag van studenten beïnvloed worden?

Hoe kan het koopgedrag van studenten beïnvloed worden?

Naar aanleiding van Programma Verduurzaming van Facility Services wil Enjoy Today weten hoe de houding en koopgedrag van de studenten beïnvloed kan worden door middel van communicatie in de vorm van een marketingcommunicatie campagne en bijbehorende middelen. Door middel van Design Thinking werd er onderzoek gedaan naar dit vraagstuk. 

Lees meer
logo_projecten-removebg-preview

Co-creatie met stakeholders

Om beter invulling te kunnen geven aan vraag en behoefte op de diverse campussen van UvA en HvA is het van belang dat het community management (ET), beter inzicht verkrijgt in de stakeholders, binnen de doelgroepen en de deelnemende ondernemers, alsmede externe invloeden.

Onderzoek naar de logistieke mogelijkheden om meer lokale producten op het menu van HvA studenten en medewerkers te krijgen.

15 Studenten van de opleidingen Logistics Engineering en Logistics Management van de HvA hebben een onderzoek gedaan naar de logistieke mogelijkheden om meer lokale producten op het menu van de HvA studenten en medewerkers te krijgen. Hiervoor hebben ze de logistieke mogelijkheden van drie verschillende concepten onderzocht. Deze zijn:

Zonder gedrag, geen verandering

Gaye en Remy doen samen onderzoek naar het positief stimuleren van het gedrag van studenten naar een gezonde duurzame voedselkeuze.

Onderzoek belevering van food aan het universiteitskwartier

Studenten van HvA Logistics Engineering doen onderzoek naar de belevering van de vernieuwde campus van de UvA. De focus ligt hierbij op het creëren van een duurzame structuur die aansluit op de plannen van de gemeente Amsterdam.

Marketingplan catering UvA & HvA

Jaap, Wesley, Joeri en Tommer willen met dit onderzoek inzicht krijgen in de behoeften van de doelgroep van de catering binnen de UvA en HvA die betrekking hebben op de dienstverlenende voorzieningen en het aanbod omtrent catering, om vervolgens een marketingplan op te leveren voor de UvA en HvA waarin deze behoeften centraal staan.

Onderzoek kantinebezoek tijdens en na COVID-19

Studenten van HvA Master Digital Design hebben onderzoek gedaan naar het kantinebezoek tijdens en na COVID-19. Hoe kunnen studenten zo veilig mogelijk gebruik maken van de kantines en hoe kunnen de kantines zorgen voor een positief effect.

Eet- en drinkbehoefte generatie Z

Dit onderzoek is uitgevoerd door Souhaila Chorcho, Myrthe Fromm en Emily Cheung welke gaat over de aansluiting van de kantine in het HvA Wibauthuis op eet- en drinkbehoefte van generatie Z. Ze vroeg zich af welke factoren er een rol spelen bij het eet- en drinkgedrag van generatie Z in de kantine van het Wibauthuis.

Onderzoek prijsbeleving

Lars Bolwerk heeft onderzoek gedaan naar de prijsbeleving in de restaurants van de UvA en HvA. Hij vroeg zich af hoe we de prijs van producten beter ervaren zonder dat de prijs daadwerkelijk verlaagd wordt?

Onderzoek weghalen plastic flessen

Dit onderzoek is uitgevoerd door Emma en gaat over de attitude van studenten wanneer de plastic flessen niet meer verkocht worden. Hoe kan het niet verkopen van plastic flessen in de kantines door iedereen als iets positiefs ondervonden worden?

Onderzoek gezondere kantine

Met dit onderzoek wil Vera Prince achterhalen hoe ze het restaurant van het Dokter Meurerhuis gezonder kan maken. Vera gaat hiervoor een enquête afnemen om achter de behoefte en belangen van de studenten en medewerkers te komen.

Events

Nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Onze nieuwsbrief heeft een nieuw jasje gekregen. Dit is te danken aan onze stagiaire Tika van Frederiklust, die zowel de inhoud als het design heeft gedaan.

Lees meer
Website

Website

Onze website heeft een opfris beurt gekregen. Nieuwe kleuren, nieuwe pagina’s en ga zo maar door. Er is een heel proces aan vooraf gegaan en dat proces kunt u op deze pagina vinden.

Lees meer

TikTok

Enjoy Today heeft nu naast Instagram, Facebook en LinkdIn ook een TikTok account. Op dit account worden korte video’s geplaatst over lekkere gerechten, maar ook over de thema’s duurzaamheid en gezondheid.

De Healthy Mascotte

Bij dit evenement gaat een Enjoy Today Mascotte op de Wibautstraat gezonde snacks uit delen. Deze snacks zijn afkomstig van SPAR! Op deze manier proberen we studenten te laten zien dat er dichtbij de campus gezonde snacks te vinden zijn.

Bevorderen Join the Pipe reusable fles

Dit project gaat over het organiseren van een evenement voor studenten in samenwerking met SPAR en Join the Pipe. Op een SPAR locatie hebben studenten de mogelijkheid om hun plastic flesje in te ruilen voor een herbruikbare fles van Join the Pipe.

“Doe een gooi naar een gezond leven”

Onder de slogan “Doe een gooi naar gezond leven!” kunnen studenten tijdens dit event hun basketbal-skills laten zien. Door proberen te scoren in de basketbalring kun je een  prijs winnen die gesponsord is door SPAR.

Organiseer jij een leuk event, campagne of onderzoek? Laat het ons weten via de chat, links onder op de pagina en dan zorgen wij ervoor dat het op de website wordt geplaatst!