Onderzoek nieuws

Project Healthy One

Project Healthy One

Wij zijn Healthy One; vijf studenten die gezamenlijk een mediaconcept hebben opgezet waarmee wij het koken voor alleenwonende, op een duurzame wijze, willen vergemakkelijken. Voor dit mediaconcept willen wij onder andere een videoreeks publiceren, waarin recepten...

Lees meer
Hoe kan het koopgedrag van studenten beïnvloed worden?

Hoe kan het koopgedrag van studenten beïnvloed worden?

Naar aanleiding van Programma Verduurzaming van Facility Services wil Enjoy Today weten hoe de houding en koopgedrag van de studenten beïnvloed kan worden door middel van communicatie in de vorm van een marketingcommunicatie campagne en bijbehorende middelen. Door middel van Design Thinking werd er onderzoek gedaan naar dit vraagstuk. 

Lees meer
HvA Project Circulair

HvA Project Circulair

Project Circulair is een initiatief van de HvA en ontwikkelen de grondstoffenvisie voor de toekomst. De HvA wil vooruit lopen als voorbeeld voor anderen met duurzaamheid en specifiek op het gebied van afval. De Hva onderzoekt hoe zij het beste bij alle processen zo...

Lees meer
HvA FBSV – Voeding & Dietetiek

HvA FBSV – Voeding & Dietetiek

De Voeding & Diëtetiek opleiding als onderdeel van de Faculteit Beweging, Sport en Voeding gaat over alle onderwerpen wat met voeding te maken heeft en focust vooral op de thema’s gezonde levensstijl en verantwoorde voeding. Onderzoeken die Voeding & Diëtetiek...

Lees meer
Uni(re)Cycle: Decreasing Waste Through Fun Behavioural Change

Uni(re)Cycle: Decreasing Waste Through Fun Behavioural Change

70 percent of the waste in UvA and HvA campuses is brought in from outside sources. A team of trainees at Digital Society School tackled this problem by asking how can we inspire the students and staff to make more sustainable choices in regards to their waste production, without having their needs unfulfilled or unadjusted?

Lees meer
Co-creatie met stakeholders

Co-creatie met stakeholders

Om beter invulling te kunnen geven aan vraag en behoefte op de diverse campussen van UvA en HvA is het van belang dat het community management (ET), beter inzicht verkrijgt in de stakeholders, binnen de doelgroepen en de deelnemende ondernemers, alsmede externe invloeden.

Lees meer
Marketingplan catering UvA & HvA

Marketingplan catering UvA & HvA

Jaap, Wesley, Joeri en Tommer willen met dit onderzoek inzicht krijgen in de behoeften van de doelgroep van de catering binnen de UvA en HvA die betrekking hebben op de dienstverlenende voorzieningen en het aanbod omtrent catering, om vervolgens een marketingplan op te leveren voor de UvA en HvA waarin deze behoeften centraal staan.

Lees meer
Onderzoek kantinebezoek tijdens en na COVID-19

Onderzoek kantinebezoek tijdens en na COVID-19

Studenten van HvA Master Digital Design hebben onderzoek gedaan naar het kantinebezoek tijdens en na COVID-19. Hoe kunnen studenten zo veilig mogelijk gebruik maken van de kantines en hoe kunnen de kantines zorgen voor een positief effect.

Lees meer
Eet- en drinkbehoefte generatie Z

Eet- en drinkbehoefte generatie Z

Dit onderzoek is uitgevoerd door Souhaila Chorcho, Myrthe Fromm en Emily Cheung welke gaat over de aansluiting van de kantine in het HvA Wibauthuis op eet- en drinkbehoefte van generatie Z. Ze vroeg zich af welke factoren er een rol spelen bij het eet- en drinkgedrag van generatie Z in de kantine van het Wibauthuis.

Lees meer
Onderzoek prijsbeleving

Onderzoek prijsbeleving

Lars Bolwerk heeft onderzoek gedaan naar de prijsbeleving in de restaurants van de UvA en HvA. Hij vroeg zich af hoe we de prijs van producten beter ervaren zonder dat de prijs daadwerkelijk verlaagd wordt?

Lees meer
Onderzoek weghalen plastic flessen

Onderzoek weghalen plastic flessen

Dit onderzoek is uitgevoerd door Emma en gaat over de attitude van studenten wanneer de plastic flessen niet meer verkocht worden. Hoe kan het niet verkopen van plastic flessen in de kantines door iedereen als iets positiefs ondervonden worden?

Lees meer
Onderzoek naamsbekendheid

Onderzoek naamsbekendheid

In dit onderzoek kijk Toon Jongerius naar de naamsbekendheid van Enjoy Today. Hoe kan het bereik van de boodschappen van Enjoy Today vergroot worden. Op welke manieren kunnen wij bijvoorbeeld meer mensen bereiken met onze artikelen? En hoe zorgen we ervoor dat meer mensen weten wie wij zijn?

Lees meer
Onderzoek gezonde voeding

Onderzoek gezonde voeding

In dit onderzoek kijkt Jelisha Meijer naar gezonde voeding en hoe Enjoy Today de gezondere voedingskeuzes van de doelgroep kan beïnvloeden en vergroten. Op welke manier kan er een positieve stimulatie plaatsvinden bij het promoten van gezondere keuzes?

Lees meer
Stimuleren van duurzame consumptie

Stimuleren van duurzame consumptie

Amber, Karlijn, en Djuna zijn bezig met een onderzoek naar hoe studenten gestimuleerd kunnen worden om een duurzame aankoop in de kantines van de Amstelcampus te doen. Het aanbod in de kantines wordt op dit moment afgestemd op de vraag van de consument.

Lees meer

FOOD SERVICE

COLLABORATION